Clear Channel heeft iets nieuws: Next Gen Media: een netwerk van (D)OOH-schermen op middelbare scholen. Superhandig, want op steeds meer scholen mogen telefoons niet meer uit de tas. Dus hoe bereik je jongeren nog tijdens schooltijd? Juist, via deze schermen. Maar om dat aan merken te laten zien, hadden ze een knallende case nodig, die duidelijk liet zien de grenzen tussen social content en DOOH vervagen met Next Gen Media . En die hebben wij samen met bol voor ze gemaakt.
Voor deze campagne zijn we all-in gegaan: 5 social native video’s (voor op social en op DOOH), 4 posters, 2 realtime DOOH-uitingen en 1 interactief scherm waar elke dag een ander dilemma op getoond werd. Alles binnen het concept ‘Goed voor, beter voor’: schoolspullen kunnen namelijk zijn dan ze lijken. Waarom zou je een geodriehoek alleen gebruiken om hoeken te meten, als je er ook boterhammen mee kan snijden of ninja’s mee kunt verslaan?
Met korte, grappige sketches laten we jongeren zien hoe je met een beetje fantasie (en de juiste spullen van bol) meer uit je schooltijd haalt. Lekker random, lekker Gen A, lekker bol. En de cijfers? Die liegen er niet om!
