Mark Steenbeek

Jouw moment. Jouw manier – ING

Uitdaging
Beleggen voelt vaak als iets groots. Iets ingewikkelds. Iets dat veel tijd kost om te begrijpen wat je moet doen. Zeker met woorden als obligatie, beleggingsfonds en vermogensbeheer. Maar hoe laten we een jonge generatie inzien dat beleggen helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn? Met Beheerd Beleggen van ING is het juist makkelijker dan je denkt. Je hoeft alleen de basis van beleggen te leren.

Oplossing: Jouw manier
Daarvoor heeft ING de oplossing: de ING Beleggen Starterskit. In deze starterskit vind je 6 hoofdstukken die jou de basis vertellen over beleggen. Wel zo simpel! Maar iedereen leert natuurlijk op zijn eigen manier. Sommige visueel, sommige middels tekst. En daarom heeft deze starterskit elk hoofdstuk in drie verschillende manier uitgewerkt: visueel middels een video, woorden middels een blog en auditief via een podcast. Jij leert immers op jouw manier.

Campagne concept: Jouw moment
Met de campagne ‘Jouw moment’ laten we zien dat je op elk moment kan starten met beleggen. Als je op de wc zit, bij de kapper zit of als je in bed ligt. Jij bepaald wanneer jij wilt starten.
Deze campagne bestaat uit verschillende lagen om de doelgroep kennis te laten maken beleggen.
• Hero: 15 seconde video’s waarin we laten zien dat je overal kunt starten met beleggen
• Hub: 30 seconden video’s een vraag beantwoorden vanuit de doelgroep en die je een korte insight geven over beleggen.
• Hygiene: 60 seconde video’s die heel inhoudelijk drempels wegnemen bij de doelgroep om te starten met beleggen.
• Content & Partnerships: We hebben samengewerkt met verschillende influencers, content creators en podcasts (Maandag Klaagdag, Je Favoriete Podcast & Unfinished Business) om deze campagne nog breder uit te rollen. 

@apsonarmy Wat vinden jullie van mijn nieuwe wagen 🚗😂@ING Nederland #INGBeleggenStarterskit ♬ origineel geluid - Apson
@laurenloois ad’ Ik heb me helemaal buiten mijn comfortzone gewaagd en mensen geïnterviewd over beleggen voor @ING Nederland ♬ Famous piano songs for comedy and cooking programs - moshimo sound design
Informatie
Opdrachtgever: ING

Tags: Campagne, Content, Social