Mark Steenbeek

Parels van Amsterdam – Prime Video

Prime Video’s documentaire Parels van Amsterdam volgt drie spelers van AJAX. Om alle fans bewust te maken van de lancering, hebben we een speurtocht gecreëerd door de thuisstad van AJAX, Amsterdam.

Kamp Seedorf maakte een beperkte serie kunstwerken, geïnspireerd door Parels van Amsterdam. Tijdens de blauwe loper-première van de show ondertekenden Jurriën Timber, Devyne Rensch en Ryan Gravenberch de stukken, waardoor ze unieke verzamelobjecten werden die elke fan wilde hebben. De creatie en het ondertekenen van de kunstwerken dienden als teasers voor de echte campagne: The Hunt.

Op de lanceringsdag brachten we elk uur drie kunstwerken uit op verschillende locaties in Amsterdam. Fans en influencers gingen op jacht door de stad, waardoor er een sociale buzz ontstond rond de show (en de jacht). Binnen vijf minuten na de release werden de kunstwerken opgepikt door fans, die trots hun overwinning deelden. Als je van AJAX houdt, is de kans klein dat je niet van de jacht hebt gehoord.

Voor dit project was ik de creatief, en we hebben hiermee twee Lovie Awards gewonnen.

Prime Video Case
Informatie
Opdrachtgever: Prime Video

Tags: Campagne