De afgelopen twee jaar ben ik, samen met een klein team, verantwoordelijk geweest voor de volledige social media-content van NS. Dit omvatte content voor Instagram, TikTok, LinkedIn en Facebook.
Instagram
Voor Instagram heb ik verschillende formats ontwikkeld over een langere periode. Daarnaast heb ik veel content & concepten bedacht en diverse social video’s geproduceerd.
TikTok
Samen met een team van twee andere creatieven ben ik verantwoordelijk voor alle content op het TikTok-kanaal van NS. Dit omvat het bedenken van formats, het kiezen en begeleiden van creators, het zelf editten van video’s en het filmen van verschillende video’s. Bij bijna elke video ben ik betrokken geweest, of het nu gaat om trends, formats of losse video’s. Met als kers op de taart een nominatie voor de Best Social Awards voor beste merk op TikTok! 🏆
Facebook
Facebook wordt vaak over het hoofd gezien, maar is voor NS net zo belangrijk om een oudere doelgroep te bereiken. Voor dit medium heb ik me vooral gericht op het bedenken, vullen en optimaliseren van verschillende contentformats.
Voor LinkedIn heb ik een aantal formats ontwikkeld om NS meer op de kaart te zetten als een aantrekkelijke werkgever en om te laten zien dat werken bij NS bijzonder veelzijdig is.
Al met al heeft deze content bijgedragen aan een positiever sentiment voor het merk NS.
@nederlandsespoorwegen "IS DIT HET PAK VAN DIE GUY DIE EUROVISIE 2024 HEEFT GEWONNEN?" #nederlandsespoorwegen #eurovision #joostklein #nsmascotte
♬ original sound - NS
@nederlandsespoorwegen Fris en fluitig je week starten 😙🎵 #fluitlied #treinleven #bashoeflaak #fluit
♬ Het Fluitlied uit Amazon Original Serie LOL - PrimeVideoNL